Säker hemsida med https

Posted Posted in Från Nyhetsmail

Grunden för GDPR-säkrad webbplats

Säkra sidor ges ett grönt hänglås i webbläsare, det betyder att trafiken mellan hemsidans webbserver och en besökares webbläsare är krypterad. Detta ger besökaren trygghet, ingen kan ”avlyssna” datatrafiken. Det gör också att Google rankar sidan högre, alltså visar sidan högre upp vid sökningar. För det tredje är SSL-certifikat (som detta kallas) och https en förutsättning för att ha en GDPR-säkrad webbplats. Detta är viktigt både för er och era kunder.

Webbläsare som Chrome och Firefox varnar för vissa formulär i vilka https inte används. I Chrome blockeras även sajter som inte använder https från flera funktioner, till exempel geografisk positionering. Utvecklarna av Chrome planerar dessutom att visa varningar om att sajter som inte är krypterade är osäkra.

Mediastöd implementerar SSL vid nyproduktioner av webbplatser och gör mer än gärna justeringar på befintliga kunders webbplatser.

Vi på Mediastöd står även till ert förfogande för att GDPR-säkra er webbplats.

Goggle Ads

Posted Posted in Okategoriserade

Google AdWords heter nu Google Ads

Möjligheten att skräddarsy annonskampanjer på Google är stora. Verktyget för detta som Mediastöd använder för att betjäna sina kunder runt detta hette tidigare Google AdWords, men har nu bytt namn till Google Ads. Det är ingen skillnad för våra kunder, men för kännedom har detta namnbyte skett.

Här är några fördelar med Google Ads-kampanjer:

Hitta fler kunder.
Oavsett om du vill ha fler besökare till din webbplats, öka din försäljning, få fler samtal eller se till att dina kunder kommer tillbaka, kan du ta hjälp av Google Ads.

Nå rätt människor vid rätt tillfälle.
Ditt företag kan synas på Google för just de personer som söker efter det du erbjuder.

Annonsera lokalt eller globalt.
Rikta in annonserna på kunder i särskilda länder, regioner eller städer – eller inom ett visst avstånd från ditt företag eller din butik.

Svenskarna och Internet

Posted Posted in Från Nyhetsmail

En intressant rapport!

Varje år ges en omfattande rapport ut som heter Svenskarna och Internet. Där framkommer trender och beteendemönster för olika generationer, vilket rymmer angelägen fakta för företag.
Känner man till beteendeströmmar kan det hjälpa ett företag att forma sin närvaro på nätet eller sociala medier på bästa sätt.

Vi plockar bara en av många intressanta fakta runt vårt internetanvändande: Hur anpassat är ert företag för möta kunder som använder mobilen långt mer än datorn för att söka information mm? I så gott som alla ålderspann är det från mobilen man besöker er webb. Hur anpassad är den? Vi hjälper gärna till i denna omställning!

Här kan du läsa hela rapporten, Svenskarna och Internet 2018.

 

Google Business

Posted Posted in Från Nyhetsmail

Ert företags infosida på Google

Bilden är ett exempel på hur ett företags Google Business-infosida ser ut.
När man googlar ert företagsnamn dyker en ruta upp till höger i sökfältet. Detta är er Google Business sida. Där finns grundläggande uppgifter om ert företag.
Vi erbjuder våra kunder att få sina sidor uppdaterade med aktuell information, så era kunder i sin tur hittar rätt info vid sökningar på er.
Tex. Öppettider, kontaktuppgifter och relevanta bilder.